04 Temmuz 2012

Berat Gecesi ve Dualarım Üzerine

Bu gece mübarek üç ayların ikincisi olan Şaban ayının 14'ünü 15'ine bağlayan gece Berat Kandili. Şu birbirine bağlayan gece tanımlamaları hep kafamı karıştırmıştır. Dinimizde bu tanımlamalardan çok var. Mesela Kadir Gecesi'nin de tam tarihi belli değil. Cuma vakti edilen dualar kabul olunur deniliyor ama Sela ile Ezan arası diye de ucu açık belirtiliyor. Kesin tarih ve kesin saat verilmemesi bizlerin daha çok dua ve ibadete yönlendirilmesi için sanırım.

Sabah cep telefonuma gelen kandil mesajlarıyla uyandım. Şirkete geldiğimden beri de smsleri takip eden mailler, telefonlar. Çok sevenim var. Allah razı olsun hepsinden. Hatırlanmak, dualara dahil edilmek çok güzel bir şey. Küçük ablam hafız benim. Dün akşam bu geceyle ilgili bir kaç bilgi verdi bana. Bu gece Allah Teala'nın ezelden dileyip belirlediği şeylerin bir sonraki Berat Gecesine kadar gerçekleşecek olanlarını meleklere yazdırmak üzere verdiği geceymiş. Bu yazma işlemi Kadir gecesi tamamlanıp sorumlu meleklere teslim ediliyormuş. Rızklar, evlenmeler, çocuk sahibi olmalar, doğumlar, ölümler gibi. Rızıklarla alâkalı defter Mikail (as)'e; harpler, zelzeleler, saikalar, çöküntülerle ilgili defter Cebrail (as)'e; amellerle alakalı defter, dünya göğünün görevlisi ve yine büyük melek olan İsrafil (as)'e; musibetlere ait nüsha da Azrail (as)'e teslim oluyormuş. Bir hadis-i şerife göre de Allah Teala bu akşam rahmetiyle yer yüzüne inip çok sayıda günahı bağışlıyormuş. Berat etmek kelime anlamıyla kurtulmak demek. Günahlarımıza af dilememiz için en güzel fırsatlardan biri bu gece.

Her kandilde dağıtılan kandil simitlerimiz dağıtıldı şirkette biraz önce. Bugün öğle yemeği de iyi değildi. Açtım paketi hepsini bi güzel yedim. Allah kabul etsin ancak bu kadar iyi gelebilirdi insana bu simitler.

Annemle konuştuk az önce. Bizimkiler evi müteahhite verdiler ama yan komşu evi yıkılmak üzere olmasına rağmen 60 metrekarelik arsasına 2 daire istiyor diye müteahhitle bir türlü anlaşamıyor, onun evi de iki evin arasında kaldığı için kayar, çöker tehlikesi nedeniyle bir türlü inşaatı başlatamıyorlar. Annem "n'olur dua et de Şafiye evi vermeyi kabul etsin" dedi. "Ederim ama benim daha önemli dualarım var anne, bu konuyla trafiği karıştırmasam olmaz mı" dedim. "Ne dileyeceksin dedi?" Güldüm. Beklediği şeyi duydu: "Hayırlı kısmet" dedim. Hoşuna gitti kadıncağızın. Eminim o her namazından sonra diliyor bunu bekar kalan tek çocuğu olaraktan benim için.

Umarım O Listede Yokumdur

Sanırım bu mübarek gece yapılacak en önemli dua önümüzdeki Berat Gecesi'ni görmeye nail olmaktır. Ölürsem başka şeyler dilememin ne anlamı var ki zaten. Yine ne olur ne olmaz eğer öleceksem de hayırlı ölümler diliyorum. Umarım o listede yokumdur. Yaşamak çok güzel çünkü. Allah herkese hayırlı ömürler, hayırlı ölümler versin.


Sağlık

Bu yıl bana hastalıklarla geldi. Allah dermansız dert vermesin, daha kötü hastalıklar vermesin ama gerçekten bıktım hastanelerde sürünmekten, doktorlarla uğraşmaktan, iğne vurulmaktan, bi de o üzerime sinen nefretlik hastane kokusundan. Diğer dualarımın kabul olması için en önemli gereksinimim sağlıklı bir yıl. Sağlığım olmadıktan sonra hiçbir şeyin önemi yok.

Hayırlı kısmet

Uzun zamandır sizlere midede uçuşan kelebeklerle ilgili gündem yazmıyordum. Size bir sürü adamdan bahsediyorum, biliyorum ama napayım yani iyi el geldi de ben mi teke düşmedim?  okey geldi de ben mi bitmedim? Deniyoruz olmuyor. Ne yapalım yani. Ben pasif, benim her dediğime he diyecek, benim ağzımın içine bakacak adam istemiyorum. Yani dağınık değilim ama biraz şöyle çekip çevirecek, toparlayacak, sözünü dinletecek, höyt dedi mi korkutacak adam lazım bana. Yalnız yaşamak, özgür takılmak, gönlümce gezmek falan iyi de özlediğim, sevdiğim, yanında kendimi iyi hissettiğim birinin olmasını istiyorum artık. Ait hissetmek istiyorum kendimi. Allah'ım gönlümün Muradını ver bana ki Muradıma ereyim, Amin.

Hayırlı kazanç

Sonra, zamlı çalışmaya başladığımız şu günlerde maaşıma iyi bir zam istiyorum. Zammı belirleyen insanların kafasına şöyle kocaman aa Selo iyi bir zammı haketti düşüncesini yerleştir Allah'ım. Çünkü Yalnız yaşamaya başladığımdan beri para daha da çok ihtiyaç duyduğum bir şey oldu. Her şey para, her şey masraf. Hem ben yardım etmeyi, hediye almayı, insanları sevindirmeyi çok seven biriyim. Bunların hepsi için daha çok paraya ihtiyacım var. Çok param olsun ki şu eski kocadan kalan borçlarım için çektiğim krediyi bir an önce bitireyim. Para biriktirip içinde külüstür eşyalar olmayan, kendi eşyalarımı düzebileceğim, eşyasız boş bir daire tutup taşınabileyim. Bu ne bir gün buzdolabı cortluyor, bir gün çamaşır makinası. Bir de yıl sonuna doğru ya da önümüzdeki yıl başında İtalya'ya evlenen canım arkadaşım Nigar'ı hem ziyaret etmek hem de gezmek için İtalya'ya gitmek istiyorum. Daha hiç uçağa binmemiş, hiç yurtdışına gitmemiş biri olarak bu bu geceki dualarımın arasında.

Tüm sevdiklerim için

Berat kelime anlamı olarak Beraat etmek demekmiş. Hepimiz dileklerimizi Mevlaya sunalım, geçmiş günahlarımız için af dileyelim.  Duanın en makbulu en çabuk kabul olanı bir müminin diğer mümine dua etmesidir.  Dualarımızda cimri olmayalım. Bir tek kendimiz için dilemeyelim, sevdiğimiz, bizi seven herkes için dileyelim. Beni de dualarınıza katın. İstediklerim belli. Öyle çok şey istemiyorum. Ben de bu gece bol bol dua edicem. Dua etmek beni manevi olarak rahatlatıyor.

Başka bir rivayete göre de Hz. Peygamber: "Şaban'ın ortasındaki geceyi ibadetle ihya ediniz, gündüzünde de oruç tutunuz. Allah Tealâ o akşam güneşin batmasıyla dünya semasında tecelli eder ve fecir doğana kadar, 'Yok mu benden af isteyen, onu affedeyim. Yok mu benden rızık isteyen, ona rızık vereyim. Yok mu bir musibete uğrayan, ona afiyet vereyim. Yok mu şöyle, yok mu böyle!' der." buyurmuştur. Bir diğer hadiste ise, Berat Kandili’nde yapılacak duaların geri çevrilmeyeceği müjdesi verilmiştir. Kandil geceleri ve bu mübarek üç ayların affedilmek, isteklerimizi Yaradandan dilemek için büyük vesile.

Allah dualarımızı kabul etsin, günahlarımızı bağışlasın.
Hepimize Hayırlı Kandiller.


17 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. bende sabah şirkete kahvaltı etmeden gelmiştim, kandil simitini görünce nasıl sevindiğimi tahmin edersin :) hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  2. Okuduğum en güzel kandil postu.
    Dine geldim ulen sayende, biraz dua edeyim ben de.
    Sevaba girdin güzelim, kandilin kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  3. canım yazın çok güzel ve aydınlatıcı oldu benim için :) tüüüm duaların kabul olsun inşşşşaaallllllah, hayırlısıysa zaferleri elde etmek üzere hayırlı kandiller olsun diyelim :)

    Sen de benim için dua et, kafa karışıklıklarım yoluna girsin, bir de en hayırlısından, en mutlusundan, en huzurlusundan, en tatlısından, en annesini yormayanından, en babaya düşkün olanından :))) bir bebiş diliyorum, sen de benim için dilersen sevinirim :)

    öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
  4. Aminnn diyeyim önce şöyle canı gönülden.Gerçekten de güzel bir kandil yazısı olmuş.Ben de dileklerimi düşünüp bloguma yazsam dua etmiş kadar olur muyum acaba?:)

    YanıtlaSil
  5. her istediğin olsun ve sonu zaferle bitsin inşallah.Süpersin..

    YanıtlaSil
  6. ALLAH umduklarımıza nail ; korktuklarımızdan emin eyler inşallah. Kandilimiz mübarek olsun, dualarımız Rabbimin katında kabul ve makbul olur inşallah. selametle.

    YanıtlaSil
  7. duaların kabul olsun.. zafer senin olsun..:) amin..

    YanıtlaSil
  8. Allah kabul etsın canım dualarını,Damat aday adayı Zafer ıcınde hayırlı ıse mutlu olacaksan olsun ınsallah.yureğındekı tum ısteklerın gercek olsun.

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel yazmışsın. Tüm dualarına AMİN diyorum. İnşallah herkesin duaları kabul olur bu gece. :)

    YanıtlaSil
  10. sen hakikaten süpermişsin. ya her şeyi geçtim nasıl üşenmeden bu kadar uzun bir post yazabiliyorsun, helal olsun :)

    duların kabul olur inşallah, allah gönlüne göre versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Men de boor :)
      Amin Rabbim hepimizin hayrımıza olan dualarını kabul etsin inşallah

      Uzun post olayına gelince, kısa kesme ayarlarım henüz yapılandırılmamış, ondandır hep uzun çıkıyor, istemdışı yaneeee :)

      Sil
  11. Canım dostum benim ne kadar da içten yazmışsın:) Allah bütün dileklerini bütün dualarını kısa zamanda gerçekleştirsin inşallah:) Bizler için bu beraat kandilinin anlamı çok çok çok daha farklı oldu. Rabbimin çok büyük hediyesi oldu :) Allah abime yengeme bi erkek evlat bizlere yeğen nasip etti anlayacağın ikinci kez amca oldum :) Dilerim sende Zafer'ine erer boy boy çocukların olur inşallah :) Ha bide darısı benim başıma :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamilcim, çok teşekkürler. Amin amin amin diyorum :)

      Tebrik ediyorum, ben 4.teyze sen 2.ye emmi oldun hee :) yaşlandık mı ne :P

      Darısı başına diyeyim de henüz bi tırt olduğu yok bee :)

      Sil
    2. Olcak olcak bak bu sefer olcak bende 15 temmuzdan sonra bi atak planlıyorum bakalım hayırlısı olur inşallah :)

      Sil
  12. ama okuduğum en güzel kandil yazısıydı bu.
    olsun dileklerin çok iste ve temiz kalple iste olur kii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay Vay senden böyle gözel bi yorum duymak nehoşş :)

      Çok istedim, ve kalpten istedim, gerisi kabul olunmaya kalmış artıkın :)

      Sil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top