30 Ekim 2014

İtalya'ya doğru adım adım

Hayat telaşesinden çok uzun zamandır kendim için bir şey yapmadığımı fark ettiğimde karar verdim bu yıllık iznimde İtalya hayalimi gerçekleştirmeye. Yıllık izinlerini "hadi sen de bir sonraki hafta çık" denildiğinde kullanan biri olarak hiçbir zaman önceden planlayamıyordum. Hâl böyle olunca da ne bir arkadaşımla yıllık izinlerimizi denk getirip tatil planı yapabiliyordum, ne gönlüme göre bir otel bulabiliyordum, ne erken rezervasyondan yararlanabiliyordum. Hep para etmeyecek otellerde, gereksiz pahalı fiyatlara, tabiri caizse kaçınılmazsa zevk almaya bakacaksın tatiller yaptım.

İtalya'ya evlenen ve 3 yıldır orada yaşayan arkadaşımın Mayıs ayında Bursa'ya gelmesiyle bu kez "hayata geçirilmek" üzere konuşuldu İtalya planı. Arkadaşımın da önerisiyle İtalya için en güzel mevsim olarak söylenen İlkbahar & Sonbahar ikilisinden Sonbahar'ı seçtim ve hayalimi gerçekleştirmek için ilk adımı biletlerimi erkenden almanın fiyat avantajını da kullanarak tam 5 ay önceden alarak attım. 

Bileti ödedikten sonra ikinci büyük masraf olan pasaportumu Haziran ayında birkaç saatte çıkardım, on yıl süreli olarak. Geriye sadece vize işi kalmıştı ki benim gözümde en çok büyüyen de oydu. Yeni bir uygulama ile 25 Eylül'den sonra yapılacak başvurular için İtalyan Konsolosluğu'ndan randevu almak gerektiğini duyunca vize işini çok geciktirmeden Eylül başında başladım evrakları hazırlamaya. İlk kez Schengen vizesine başvuran biri olarak özellikle turistik vizelerde banka hesabında hatırı sayılır bir para ve Türkiye'de yerleşik bir hayatım olduğuna ikna edilmek gibi talepleri olduğu için şirkette çalıştığım pozisyonu da kullanarak ticari vizeye başvurdum. Buna rağmen bir yığın evrak hazırladım; yurt dışındaki firmadan davetiye, firma antetli kağıdına ve firma yetkilisi tarafından imzalanmış vize talep dilekçesi, sigortalı hizmet dökümü, onaylı işe giriş belgesi, maaş bordroları, şirketin banka hesap dökümleri, vs. En çok zorlayan ise yurtdışındaki firmadan davetiyeyi almak oldu. Firma tedarikçimiz olduğu için davetiye göndermeyi hiç sorunsuz kabul etti ancak İtalyan konsolosluğu tam benim vizeye başvurduğum dönemde davetiye formatını değiştirince doğru davetiyeyi alana kadar bir hafta boyunca yazışmak zorunda kaldık. Bursa'da İtalyan Konsolosluğu olmadığı için vizeye İdata aracılığıyla başvurdum. Neyse ki vizem 30 gün kalmalı ve 3 ay süreli olarak 5 gün gibi kısa bir sürede çıktı da araya girecek bayram tatilini de hesaba katınca valiz hazırlamaya ve İtalya'ya götüreceğim hediyeler için alışveriş yapmaya zaman kazandım.

İlk kez yurt dışına gidiyor olmanın verdiği panikle karışık heyecanla okuduğum gezi bloglarından edindiğim bilgileri ve tavsiyeleri kısa kısa not aldım. D&R'dan kendime bir de mini İtalya cep rehberi edindim. Bursa-SAW aktarmasını Pegasus ile anlaşmalı olarak yapan Akmis Seyahat'ten biletimi de aldım. Geriye, tatile giden bir bayan için gerçekten zor bir konu olan 20 kg'ı aşmayan valizimi hazırlayıp ilk uçak ve yurt dışı deneyimimi yaşamak üzere Sabiha Gökçen Havalimanı'nın yolunu tutmak kaldı. İtalya tatilimle ilgili geri kalan her şey önümüzdeki günlerde, hatta söz veriyorum ilk fırsatta blogta olacak.

Herkese minnoş bir Cuma günü diliyorum! 

7 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Şahane bir rota, bol eğlence bol gezmece bol pizza diliyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi yapmışsın..gezi izlenimlerinin devamını bekliyoruz. Arkadaşın güzellik yapmış.. ona da sevgiler..
    Amerikada yaşayan arkadaşım da sağolsun yıllar önce beni amerikada böyle gezdirmişti.
    vize işi amma zahmetli olmuş. turist vizesi daha kolay olmazmıydı ki?
    İtalyada Drew Barrymore sanıp fotoğraf çekinmek isteyen olmadı mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banka hesabımda 3-5binim olmadığı için ticari vizeye başvurdum, bankada o kadar param olsa tabii ki turistik alırdım :D

      Sil
    2. geçenlerde sana sormuştum ya, beni benzettiğin yabancı aktris kimdi diye? o zaman arkadaş ortamında yeni tanıştığım biri benzetmişti Drew Barrymore'a :) ama İtalya'ya kimse benzetmedi, belki de saçlarımı sarıya boyatmam gerek :P

      Sil
    3. aaa hakkaten benziyorsun :))

      Sil
  3. Hayırlı yolculuklar.Al dente usulu makarnalardan yemeyi unutma.

    Bizim için de bol bol ye.Şimdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. daha dün nerelerdesin diye bloguna baktım bugün neyseki yazmışsın :)
    senin adına çok sevindim italya rüya gibi bir ülke güzel anıların olmuştur tabi.
    kısa zamanda bizimle paylaş bekletme bizi :)

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top