20 Mayıs 2013

Bloga Playlist (Müzikçalar) Eklemek

Daha önce bloguma yapmış olduğum naçizane birkaç blog düzenlemesini paylaştığımdan beri gün geçmiyor ki blog eklentileri ve temalarla ilgili mesajlar almayayım. Yani evet yardım istenmesi mesaj atılması mutluluk verici ancak arkadaşlar hatırlatmak isterim ki ben bir "kişisel saçmalama" bloguyum. Tamam kendi sayfama yaptığım eklentileri, düzenlemeleri, bildiklerimi sizinle seve seve paylaşıyorum / paylaşırım ama bu "şunu nasıl yapabilirim, bunu nasıl yapabilirim, yardımcı olur musun şeklinde?" mesajlar almama sebep olmasın lütfen ya. Yapmayı bildiğim şey var, bilmediğim şey var. Attığı mesaja cevap alamayınca sonrasında abuk subuk mesajlar gönderenler de var. Cidden can sıkıcı bir boyuta girdi bu iş. Hepimizin de bildiği gibi Google'da arama yapmak beleş. Aradığınız şeyin cevabını bulabileceğiniz binlerce de içerik var. Sırf bu konularda emek verip yazılar yazan insanlar var ki en beğenerek takip ettiklerimden biri Blog Hocam mesela. Bu işi daha iyi bilen, profesyonel olarak yardım eden insanlar varken çok afedersiniz ama bana bok yemek düşer. Hem biraz araştırmacı olun yahu, armut piş ağzıma düş mantığı nereye kadar? :) Neyse daha fazla uzatmayım kızma faslını ve konuya gireyim.

Benim de uzun zamandır yapmak istediğim bir eklentiydi bloguma müzik eklemek. Mesajlar da alınca yaz kurtul kızım Selo dedim kendi kendime. Daha önceki temamda scriptler çakıştığı için sorun yaratıyordu, playlist çalışmıyordu, neyseki yeni temamda sorunsuz çalışıyor. Bu arada yeni temamı nasıl buldunuz? Niye hiç yorum yapmıyonuz lan siz? :)

Ben SCM Music Player sitesini kullandım. Kolay ve kullanışlı bir site.

Görünüm Seçme (Choose Skin)

Öncelikle beğendiğimiz görünümü seçiyoruz.



Müzikçalar listesi oluşturma (Edit Playlist)

Şarkının ismini SONG TITLE kısmına ve şarkının urlsini de SONG URL kısmına girip yan taraftaki play butonuyla urlnin çalışıp çalışmadığını test ediyoruz. Url doğru ise zaten şarkı hemen çalmaya başlıyor.


Şarkı bilgisayarınızda mp3 formatındaysa web sitelerine yüklemek yoluyla url alabileceğiniz gibi Fizy, YouTube gibi sitelerden arama yaparak url de kullanabilirsiniz. Ben YouTube'u kullandım. Playlistinize birden çok şarkı ekleyebilirsiniz, ben tek şarkı ekledim.

Yapılandırma Ayarları (Configure Setting) 

PLAYBACK

Şarkının sayfa yüklendiğinde otomatik olarak çalmaya başlamasını istiyorsanız Auto Play kutucuğunu işaretlemelisiniz. 
Şayet playlistinize birden çok şarkı ekleyecekseniz ve karışık çalmasını istiyorsanız Shuffle Playback kutucuğununda işaretli olması gerekiyor.
Default Volume kısmında şarkının sayfanızdaki ses yüksekliğini ayarlayabilirsiniz. Çok yüksek ayarlarsanız sayfanıza girenlerin birden bire çalmaya başlayan şarkıyla ürkebilirler. 
Repeat Mode kısmında playlistinizin tamamını çalındıktan sonra müzik çalma işlemini durmasını istemiyorsanız Repeat Playlist seçeneğini seçiyoruz.

APPEARENCE

Bu kısımda playlistimizin sayfamızın üst kısmında mı yoksa alt kısmında mı gözükmesini istediğimizi belirliyoruz.


İşlem bu kadar kolay. Haydi müziksiz yaşayamayanlar, ruh halini playlistine eklediği şarkılarla takipçilerine yansıtmak ve sevdiği şarkıları paylaşmak isteyenler sıra sizde! ;)
Kolay gelsin :)




4 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. kizdirmislar bursali kizimizi (:

    YanıtlaSil
  2. süper anlatım, bende profilimde anlatmıştım başlarda hoşuna gidecektir ama zaman içerisinde üyeler gelmek istemeyecektir sayfana benim öyle olmuştu başta scm çok kasıyor sayfayı anlamsız bir şekilde dönüp duruyor sonra kotalı olan üyeler var tabi kota aşımından kaçınmak için yavaştan çekiyorlar kendilerini ben son çare anket açtım kalsın mı müzik diye ve çok fazla sayılarda kaldır yanıtı öneme geldi kaldırdım şimdi şükür kasmıyor umarım seninde öyle olmaz :)

    YanıtlaSil
  3. tm da kodlar nerde ben bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi zahmet adresini verdiğim siteye girip kodlarını da kendin alıver yani ;)

      Sil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top