31 Temmuz 2012

Bana Zehir Olan Yemek...

Yemeğe misafiri geleceği zaman bayramlığı alınmış çocuklar gibi şen, içi kıpır kıpır olan Supercellmadan Selamlar Blog

İşten çıktım hemen markete gidip alışveriş yaptım. Ordan fırına. Bol yumurtalı, bol susamlı sıcacık ramazan pidesi aldım, doğruca evin yolunu tuttum. Dağınık biri değilim, her an biri gelir diye evi hep derli toplu bırakırım, yine öyleydi, ev derli topluydu Allahtan. O yüzden evi toplamakla vakit kaybetmedim hiç. Üzerimi değiştirdim, serinlemek için elimi yüzümü yıkayıp, önüme önlüğü, başıma tülbentimi takıp direk mutfağa girdim.

Annem yemekte azı bilemez. Bolca yapar hep -Ramazanda yenilmiyor yaa- denmesine rağmen. O yüzden ona iftara gittiğimizde mutlaka yanımıza paket servis yapar sevdiklerimizden. Ben önceki akşam annemin iftar davetinden kalan hemen böyle ele alıp yenmelik minik dolmaları nasiplendim. Önden bir çorba, arkadan da bir kavurma makarna yaparım eh daha ne olsun dedim kendi kendime. Çalışan insanın hafta içi iftar masası ancak bu kadar olur. En azından benimki. Hafif olsun diye yoğurt çorbası yapmaya koyuldum. Bir yandan da salatayla kavurma makarna yaptım. Annemlerin manavın karpuzları öyle güzel ki üşenmiyorum onlara gittiğimde taa oralardan benim eve karpuz taşıyorum. Yazın karpuz eksik olmaz benim dolaptan. Hemen koca bir salata tabağına dilimleyip attım buzdolabına. Eve taşınalı bir yılı geçti ama düne kadar hiç yapmadığım bir şeyi yaptım dün. Küçük balkonuma taşıdım kırılabilir mutfak masamı. Sildim güzelce. En sevdiğim gelincik yemek takımımı yerleştirdim masaya tam tekmil. Bardakları doldurdum buz gibi sularla. Kaselere yoğurt çıkardım dolmalar için. İçecekleri mutfak camının mermerine yerleştirdim, misafirim ne isterse ondan servis yaparım diye. Sık sık da saati kontrol ettim iftara yetiştirebilmek için. Çünkü 1 saat gibi bir vaktim vardı her şeyi hazır edebilmek için. Neyse ki yetişmiştim. İftara 3 dakika kala tüm sofra tamamdı.


Yalnız yaşamaya başladığımdan bu yana ilk kez iftara misafirim gelecekti dün akşam, gelseydi. Gelmedi. Haber bile vermedi üstelik gel/emeyeceğini. Onca hazırlanma, onca heyecan, koşturmaca boşuna yapıldı. Ben çünkü ne olsa yiyiyorum tek başımayken. Birkaç dilim karpuz, biraz beyaz peynir, bir sürahi su en iyi yemek benim için. Misafirim için hazırlamıştım elimden gelenin en iyisini, yaptığım her şeyi. Gelmedi. Asıl üzüldüğümse gelmemesi, gelmeyeceğini haber bile vermemesi değildi aslında. Balkon masasındaki yalnızlığımdı, yapayalnızlığım...


24 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. ben delirdim bak şimdi burda... En sinir olduğum şeydir bana söz veriyorsan yapacaksın. Gerçekten bir mazeretin varsada önceden arayacaksın.
    Yazık olmuş onca hazırlığa hakikaten :(

    YanıtlaSil
  2. üzüldüm senin adına. bu sıcaklarda yemek hazırlamanın ne demek olduğunu iyi biliyorum. onca emek ve en kötüsü ne olduğunu bilmeden öylece kalakalmak...
    sıkma canını kuzum, düşün ki kendine ziyafet çektin.
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  3. aaa üzülme ama bak bizler varız.

    YanıtlaSil
  4. Garip ya! Çok önemli bişey olmuştur da seni arayıp haber verememiştir diye düşünerek kendimi avutmak istiyorum yavrucum...

    Sen gel ben sana bi sofra hazırlıyım, bizim balkonda yiyelim hep beraber :) Olmaz mı?

    YanıtlaSil
  5. En sinir olduğum durumlardan biridir. Emek sarf ediliyor dimi bir lütfedip ara yani. Benim misafirim olsa kafasını kırmıştım diyemeyeceğim. Sadece kendi çapımda sinirlenirim.
    Bu tarz durumlarda teselli etmemiz gerekti di mi :)

    YanıtlaSil
  6. yolarım valla sen bütün gün çalış gel eve, 1 saatte hazırlığını yap yetiştir, insana değer ver olcak şey mi

    ben de Asortik gibi düşündüm kendine ziyafet çektiğini varsayalım

    YanıtlaSil
  7. İnsan haber verip gelemeyeceğini söyleyene bile kızıyorken, habersiz gelmeyene binkat kızar.
    Çok ayıp etmiş cidden.
    Sende ona yap aynısını. :D

    YanıtlaSil
  8. ayyyy tekme tokat dal bence!!!

    YanıtlaSil
  9. Amma terbiyesizmiş. Muhtemelen sana söz verdiğini unuttu gitti. Misafirliğe gelen senin hazırlık yaptığını düşünmüyor ki onlara göre hava hoş:)

    YanıtlaSil
  10. ayy nasıl kızdım şimdi kendi kendime bak. Sadece 1 dakikasını alırdı telefon edip haber vermek. Her neyse Allahından bulsun :))

    YanıtlaSil
  11. aaa, nasıl da kızdım şimdi..zaten son zamanlarda insanların düşüncesizliğiyle karşılaşmaya alışkın olan ben, çok sinirlendim..
    herşeyi geçtim, senin hoş sohbetini kaçırmış, üzülsün kaybettiğine..
    sevgiler benim canım yumuşum..

    YanıtlaSil
  12. Off! En sinir durumlardan biri! Ne kadar ayıp ya!

    YanıtlaSil
  13. aaaa! döverim ama onu ben!!!

    YanıtlaSil
  14. canım ya biz de üzüldük bak şimdi..
    densizlik yapmış. bir daha çağırmayıverirsin..üzerine bir çizik atıver.. yalnızlığın aynı zamanda özgürlüğün demek. kimsenin üzerinde baskı kurmaması, hayatına müdahele etmemesi demek..şanslısın..böyle bir şansa kavuşmak isteyen sürüyle insan var..

    YanıtlaSil
  15. Benimde en sinir olduğum durumlardan biridir.Ayıp etmiş arkadaşın mazereti umarım geçerli affedilecek bir durumdur

    YanıtlaSil
  16. Selma söyleseydin atlayıp geleydim :) Boşver canım,en azından kendin keyifce bir yemek yemiş olmuşsun,değişik bir iftar olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız sana yazıp duruyorum niye dönmüyosun :) Görüşelim biz muhakkak :)

      Sil
    2. Aa nerde yazıyorsun,her yerden dönüyorum ben :) Ben şimdi gizli şahsiyetim ya Selma haha :D

      Sil
  17. Umarım çok önemli birşey olmuştur yoksa büyük düşüncesizlik!

    YanıtlaSil
  18. bilirim öyle hazırlanıp da kimsenin gelmediği ve haber vermeye bile tenezzül etmeyenleri...sen oturup afiyetle yeseydin kız:) bak beni çağırsaydın mutlaka gelirdim.Yemek buldun mu ye ,dayak buldun mu kaç,hayatımın felsefesidir :D

    YanıtlaSil
  19. Aaa kıyamam yaaa, ne güzel yazmışsın yaşadım o hüsranı resmen...

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top