25 Ekim 2012

İyi Bayramlar hadi bana güle güle :)

Sen bu satırları okurken ben çook uzaklara Kapadokya'ya doğru yola çıkmış olacağım sayın okuyucu. Yalnız yaşamama rağmen her bayramı arefe akşamından tut bayramın son gününe kadar ailemle geçiren biriydim. Fekat bu bayram geleneği bozdum. 28 yıllık hayatımda ilk kez bir bayramı evde gelen misafirlerin elini öpüp alnıma götürerek, şeker, çikolata, kahve, çay, tatlı, kavurma ve türevlerini ikram ederek, zorla sevimli bir ev kızı gibi davranarak değil, şehir dışında gel keyfim geel tatil yaparak, gezerek, tozarak, eğlenerek geçiriciğim nasipse.

Kurban bayramlarını bahçe, cadde ve sokaklarda yükselen kurbanlık kokularından, neredeyse her öptüğüm büyüğün elini, buzdolaplarını, mutfakları bir de yetmiyormuş gibi evin her yanını saran et kokusundan ötürü pek sevmem Allah günah yazmasın. Yani ben vejetaryen falan değilim. Kırmızı eti de yılın 365 gün 6 saati yesem bıkmam. Ama nedir o öyle bayramlardaki insanın içini bayan buram buram et kokusu yaaaee!

Nerede o eski bayramlar diye boşuna mı diyoruz. Herkes bayram harçlığı veriyordu bir kere. Şimdiyse üçün birini alıyoruz. Annem babam bırakın bayram harçlığı vermeyi utanmasalar elimi öpüp bayram harçlığı isteyecekler. Neymiş efendim benim maaşın hepsininkinden yüksekmiş. Peehh! Oysa anne-babanın verdiği üç kuruş bile ne kadar tatlı, ne kadar bereketli oluyor. Sonra her bayram çarşının yolunu tutardık bir hevesle bayramlık almak için. Tepeden tırnağa yepyeni kıyafetlerle dönerdik eve elimiz kolumuz dolu. Çoğu zaman ekonomik yetersizlik nedeniyle kurbanlık alamazdık, özenirdik. Amcamların ya da komşuların kurbanlarına saman verir severdik. Çocukluk işte. Şimdi her şeyi alabilme şansına sahibiz ama o eski heves, heyecan yok.

Neyse daha fazla duygusala bağlamadan valizi kapatayım ben. Pinto'nun suyu ve yemi tamam. Kombi kapatıldı. Balkon kapısı kilitlendi. Camlar kapatıldı. Heh yolculuğa hazırım. 
Bana iyi yolculuklar, bol fotoğraf, gezi notu, dinlenmiş, eğlenmiş ve öğrenmiş bir Supercellma olarak karşınızda olmak dileğiylen, iyi bayramlar, büyüklerin ellerinden, yaşıtlarımın yanaklarından, küççüklerinde adettendir gözlerinden öper hepinize sevdiklerinizle gönlünüzce geçireceğiniz nice bayramlar dilerim. Bayramınız mübarek, dualarınız, kurbanlarınız ve ibadetleriniz kabul olsun sayın okuyucu.

Ciao!

6 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Ben de eti hiç yemem,ondan ötürü o et kokusu daha çok dokunuyor bana :D
    Mutlu bayramlar ve iyi tatiller canım :))

    YanıtlaSil
  2. sen haketmiştin bu Kapodakya gezisini :))Güle güle keyfini çıkart:)

    YanıtlaSil
  3. Keyfini çıkar ;-) Mupmutlu bayramlar ;-)

    YanıtlaSil
  4. ha haaa hadi bakalım neşeli günler.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Keyifli tatiller ve mutlu bayramlar olsun :)

    YanıtlaSil
  6. açılın ben doktorumm :D

    sana da iyi bayramlar tatlım bloğun anlatım dilin çok keyifli hemen izleyicin oldum :)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top