03 Ekim 2012

Müdürsüz kalan departman ne yapar? -Fazla mesai...

Sürprizlerle dolu hayattan nasibini bu kez de müdürsüz kalarak alan Supercellmadan Selamlar Blog
Dün kötü başlayan gün berbat bitti, müdürsüz de kaldık iyi mi!
Bir şeyi kırk kere söylersen olur derler ya kaç kere söyledik ki lan biz?
Geçen hafta kurumsallaşma yolunda ilerleyen şirketimizde insanlaşmama konusunda ısrar eden ekip arkadaşlarıyla çalışmaktan ve sorunlardan bıkmış,
artık iş hayatıyla ilgili her şeyi tiye alan sevkiyat sorumlusu arkadaş Aso:
-"Burası aslında Matrix, bizler oyunun birer parçasıyız,
(Müdürü işaret ederek), aslında o yok, burada yaşananların hiç biri gerçek değil"
demişti.
Dün mesai bitimine saatler kala bir de baktık ki hakkaten müdür yok, füüüüü gitmiş.

Birkaç ay önce kriz oldu, ben "yeter lan" dedim toplantı talep ettim.
Gün belirledik Genel müdür, Ticaret müdürü, bizim müdür ve ekip denilen 3 kişilik amele takımı biz çıktık toplantıya.
Mağdurlar belli, biz. Aa baktım herkes süklüm püklüm sanki kız görmeye gitmişiz.
Paranoyakmenimiz "ben patronun yeğeniyim ya konuşursam amcama güveniyorum zannedilir", sessiz kalma hakkımı kullanıyorum modunda,
Mükü'yse ben yeniyim sivrilmek istemiyorum, bütün gün de işlerim bu adamla bana hayatı zindan eder deyip kuzuların sessizliğini oynuyor.
İş başa düştü, ben açtım ağzımı yumdum gözümü. 
Gerçi haksızlığa karşı normal zamanda da asla sessiz kalamıyorum orası ayrı da bu toplantıda bu iş gün ışığına çıkarsa çıkar deyip ne var ne yok anlattım.
Mesai saatlerinde ekmeğini yediği şirketin işlerini bir kenara çekip danışmanlığını yaptığı kişi ya da kuruluşların işleriyle uğraşan,
kendi kişisel işlerine bizi de alet eden müdür "iyi"
"Yaptığınız yanlış, böyle devam etmez, iş bölümü yapmıyorsunuz, bütün işleri bize yığıyorsunuz" dediğimde ben "kötü". Oldu gazoz!!
Toplantıda yönetim bizim departmanda artçı şoklar olduğunu herkes öğrendi, bu da bir adımdı.
Sonrasında bizim müdür biraz toparlar gibi oldu, birkaç gün iş koşturduğunu gördük netice: aynı tas aynı hamam. Ve doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar misali toplantıda kendi çıkarlarına ters düşen doğruları söylediğim için bana "koynumda yılan beslemişim" diyen müdür işle özeli birbirine karıştırarak günlerce işle ilgili sorduğum sorulara cevap vermedi.
Hem koynumda yılan beslemişim de ne demek lan? Sanki paramı o veriyor, hahayy laf!

Bir yandan iyi oldu, bi yandan kötü.
İyi yanı
Bilgi paylaşımı konusunda cimri, ekip çalışması ve iş bölümü konusunda yeteneksiz, insan ilişkilerinde başarısız bir müdür vardı ekibin başında. 
-Dı ekinden de anlıcağın üzere sayın okuyucu artık yok. 
Bundandır ki sürekli tıkanıp belirli periyotlarda krizler yaşıyorduk.
İşler kendisinde patlayan kişi olarak da en çok benim sesim duyuluyordu, en çok ben mimleniyordum. 
Tamam çok iyi adamdı, merhametliydi falan ama iş hayatında huzurlu, mutlu, başarılı bir ortam yakalayabilmek için kişileri iyi ya da kötü olduğuna göre değil profesyonel, iş bitirici vb vasıflara sahip olup olmadığına göre değerlendirmek gerektiğine inanıyorum. 

Kötü yanı
2,5 yıldır birlikte çalışıyorduk,
ailemizden çok birbirimizi görüyoruz iş arkadaşlarımızla,
iyi kötü bir çok şey paylaşıyoruz mesai saatleri içinde.
 Olmamalıydı, böyle gitmemeliydi, bu şekilde gitmemeliydi buna çok üzüldük.
Apar topar kovulur gibi gitti, vedalaşamadı bile kimseyle.
Dolayısıyla bugün kritik noktalarda bir şey sormak için aradığımızda o telefon hep "aradığınız kişiye şu an ulaşılamıyor" mesajıyla karşıladı bizi.
Amelelikten level atlama fırsatı doğan ekip için pek de iç açıcı görünmeyen, 

Müdürden geriye kalan;
Nasıl yapıldığına dair pek de fikrimizin olmadığı yarına limanda yapılması gereken hurda ihracatları, 
Masanın üzerinde belki de aylardır yerinden oynatılmamış ne idüğü belirsiz evraklar,
klasörlenmeyen dosyalar,
hallederiz, yaparız deyip hep yarına bırakılan bugünün işleri,
Perşembe Cuma yapılacak ihracat işlemleri
bize o masadan melül melül bakıyor.
Kalkıp patrona bu işleri bizim yapamayacağımızı bilmiyor muydun, niye yaktın gemileri be adam! diyemeyeceğimize göre yapabildiğimiz kadarını yapıcaz, gerisini tevekküle bırakıcaz.

Anlıcağın sayın okuyucu bizim mesai sezonu gece yarılarına kadar yapılmak üzere açıldı, 
Onca saatin üzerine mesaiye kalarak pert olmak işten bile değil. 
Her şerde bir hayır vardır diyorlar ya, bunda da vardır umarım.
Saat 21:00 Bursa Serbest Bölge'deki iş yerinden Supercellma bildiriyor, 
En az iki saat daha olay mahalindeyim.
Modumuz şudur.
Size doyum olmaz sayın okuyucu

Müdürsüz kalan departman ne yapar? -Fazla mesai...
Komik olmaya çalışarak hadi işime döneyim ben artık.

11 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Bunca saat yorul,bir de fazla mesai...Allah kolaylık versin,vardır bunda da bir hayır :)

    YanıtlaSil
  2. Anaaaa umarım en kısa zamanda biri bulunur ya! Gerçi eleman değil müdür la bu iki günde alınır mı hiç? Deme oluveriyor valla... Neyse gelen gideni aratmasın da gönüller bir olsun bebeeeeem... Kolay Gelsin! Kolay değil biliyorum ama benim başıma da versin!! İş arıyom apla :)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle Allah kolaylık versin. İnşallah müdür sen olursun. Çok güzel olur :)

    Umarım bir gün benim de sizin gibi işim ve çalışma masam olur :D

    YanıtlaSil
  4. cok guzel anlatmıssın matrıx olayıma baglaman ıle en kısa zamanda bırı gelırde sen de bu yukten kurtulursun ınsallah

    YanıtlaSil
  5. size bir Morpheus gerek hem bu sonuçta toplantı da bu konunun bu yere varacağı olasılıklar arasındaydı şimdi 2 ihtimal var ya yeni bir müdür bulurlar ki bu kolay bir işlem değil sıradan bir eleman alımı değil her ne kadar torpilli bir kişi pat diye yukarıdan gelebilir sizin Ajan Smith'iniz olabilir.

    Ya da aranızdan biri müdürlüğe yükseltilir böylece hem müdür açığı kapanmakla kalmaz hem işleri yürütür iş takibi olduğundan aksama olmaz bir süre vekil müdürlük bile yapabilirsiniz yani bu sefer Matrix'de Neo olursunuz kurtarıcı gözüyle bakılır.

    Her iki sonuçta da pek değişen birşey olmayacak yani Matrix yine son anda kurtarılacak yıkımların arasından yükselecek..

    YanıtlaSil
  6. amaaan selma dert ettiğin şeye bak biri gider biri gelir önemli olan sen yerinde kal. bak iş bulmak zor vallahi selmacım ne güzel karman çorman da olsa bir masan bilem var yaaaa işsizleride düşün şükret aman benimkide afrikadaki aç çocukları düşün o tabak bitecek gibi oldu ya neyse

    YanıtlaSil
  7. Allah yardımcın olsun cnm, inş birini bulurlar.akıllı başlı biri gelse bari.

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar:):):)
    butiğim açıldı:)göz atmak isterseniz
    http://chfashiontrendbutik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. ömür billah amele kalmayı düşünmüyorsun herhalde. senden iyi müdür mü bulacaklar ?
    herkes susarken nasıl da aslanlar gibi gerçekleri söylemişsin.
    müdürlüğe layık olduğunu öncelikle sen kendi kendini ikna et.
    artıkın seni müdür olarak görmek istiyoruz.

    YanıtlaSil
  10. mümkünse ricam, bundan sonraki yazı postun müdür oldum müjdesi olsun:-)NOKTA:d

    YanıtlaSil
  11. İyi çalışmalar canım :) (ay nispet yapar gibi oldu :P ) En hayırlısı neyse o olsun senin için :)

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top