04 Ekim 2012

The Notebook - Not Defteri


Bazı filmler vardır izlemeye başladığın ilk dakikalarda ekrandan öteye geçmişin de adeta filmi yaşıyormuşsun gibi hissedersin, kahramanlardan biri olursun hikayenin sonunu bilmeyen. Broken English, Tristan & Isolde, Jeux D'enfants, One Day, Sweet Nowember, City Of Angels, Amelie , P.S. I Love You, The Lake House ve Aşk Tesadüfleri Sever bunlardan bazıları. Hani 40 kez izlesen 41.ye yine izlersin bıkmadan. Üstelik her izleyişinde ayrı bir keyif alırsın. İşte bu film de onlardan biri sayın okuyucu hem de kocaman bir yıldızla.

The Notebook 8 yıllık bir film. Gelmiş geçmiş en iyi 25 aşk filminin arasında. 2004'te vizyona girmiş. Ben nasılsa ne o yıl ne de sonrasındaki 7 yıl bu filmi izleyememişim, izlememişim, yuh bana hakkaten.

Filmi kaçıncı dakikasında yaşamaya başladım hatırlamıyorum ama bittiğinde göz kapaklarım kocaman ve kıpkırmızıydı ve ben yine "böyle aşklar ancak filmlerde olur amk" deyip kadere sövmeyi de ihmal etmedim tabii. Belki gerçek aşkı bulamadığımdan, belki de artık aşk diye bir şey yok deyip aramaktan vazgeçtiğimden, belki bulup da kaybettiğimden, bilemiyorum. Ama filmlerde öyle mi? Birkaç saatliğine de olsa ne kadar gerçek değil mi her şey?

Arşivimdeki diğer favorilerimden farklı olarak bu film bende başka bir etki yarattı. Film bir yerden yakalıyor insanı ve alıp götürüyor, bittiğinde uzun zaman kendine gelemiyorsun. Kendimi Allie'nin yerine çok koydum, ben ne yapardım diye çok düşündüm. İçtenlikle söyleyebilirim ki aynı durumda olsam aynı şeyi yapardım. Ayrıca yıllarca Türk Sineması izleyen biri olarak daha önce zengin kız-fakir erkek durumunu bu kadar güzel işleyen bir senaryo görmemiştim. Çok başarılıydı.

Ben 8 yıldır bu filmi izlemeyerek çok şey kaçırmışım, hâlâ izlemeyenler varsa ki oralarda bi yerlerde izlemeyenler olduğunu geçenlerde tumblr ve twitterda filmle ilgili paylaşım yaptığımda öğrenmiştim. Al izle sayın okuyucu, sevdiğin varsa onla izle. Yok sen de benim gibi tek başına izlemek zorundaysan da yanına bol bol selpak, bilemedin wc kağıdı stokla, benden söylemesi.

Filmden kareler



11 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. not ettim kesinlikle izlenecekler arasına ;)

    YanıtlaSil
  2. Selma'cım tavsiye etmiş, kaçar mı?hemen bi tane almalıyım,izlemek lazım :)

    YanıtlaSil
  3. DVD miydi? Bana versene izleyeyim :D

    Dip Not1: Beleşçilikte son nokta
    Dip Not2: Ama al izle demişsin, kim uğraşçak şimdi ara da bul amaaan sende varmış işteee :D

    YanıtlaSil
  4. Not edildi. arada izlemeye film gelmiyor insanın aklına. Böyle böyle not etmeli.

    YanıtlaSil
  5. bu filmi 6 sene önce izlemiştim ben de ayı duyguları yaşamıştım sonu beni mahvetti, çok çok duygulanmıştım. :( :)

    YanıtlaSil
  6. İzleyevelim heman biz de:-)

    YanıtlaSil
  7. Oğlan oduncu muydu? izledim sanki, amaaan ben biraz duygusuzum sevmem romantik filmleri.

    YanıtlaSil
  8. Not ettim. Muhakkak izleyeceğim

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle çok güzel ben de bir sene önce izlemiştim tesadüfü bi şekilde nette film ararken :) çok çok güzelll .......

    YanıtlaSil
  10. A-ha! Film! Seyretmeliyim ama nerde ne zaman?!
    Şu yağmur altında sevgilinin beline bacaklarını dolayıp öpüşme olayı var ya... Ha ben onu yapmayı çok istiyorum ama önce zayıflamam lazım :S

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top