24 Aralık 2012

Issız Adam Keki


Blogumda böyle bir post gördüğün için şaşırdın di mi sayın okuyucu? Biliyorum çünkü ben de çok şaşırdımm :)

Bizim şirkettekiler pek bi beğeniyor benim muffinlerimi, keklerimi, kurabiyelerimi. Geçen gün bunca yoğunluğun arasına napıp edip benden "Issız Adam" keki sözünü aldılar şerefsizler :) Bir Supercellma verdiği sözü tutar diyerekten taktım tülbenti kafama, önlüğü önüme koyuldum işe ve yaptım meşhur Issız Adam kekimi. Bu sabah herkes bir iştah yedi ve birkaç dakikada bitiverdi koca kalıp. Birkaç saat endişeyle bekledim ama çok şükür kimse zehirlenmedi eeheehehe :)


Bu tarif Oktay ustanın tarifi canlarım ciğerlerim. Ben zaten biliyom, bilmeyen mi var ki! diyenler bi zahmet uzun zaman sonra mutfağa girip bir şeyler pişirmemin ve neticede kimseyi zehirlememiş olmamın mutluluğunu paylaşsın. Bilmeyenler içinse malzemeler aşağıda. Yok illa sen yap biz yiyelim Selo diyorsanız da adresi biliyorsunuz ya kapı ya balkondayım ehhhehehe :)

Böyrünn malzemeler:
3 yımırta
1,5 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 tane orta boy rendelenmiş havuç
1 su bardağı kırılmış ceviz
1 yemek kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Nasıl yapılır?
Yumurtalar ve şeker güzelce çırpılır. Sonra sıvı yağ, süt ve vanilya koyulup tekrar çırpılır. Ondan da sonra rendelenmiş havuçlar, kabartma tozu ve un konulur bi posta daha çırpılır. En son tarçın ve ceviz konur. Margarinle hafif yağlanmış kek kalıbına boşaltılır. 175-180 derecede 40-45 dakika pişirilir. Piştiğini anlamak için ben keke bıçak batırıyorum, temiz çıkmışsa pişmiş oluyomuş. Bunu bilmeyen yoktur da olsun ben yine de söylim.

Afiyet olsun ama kilo olmasın :)

12 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Oooo eline saglık kuşum :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık hatun kişi:) nefis gözüküyor, sende öyle :)

    YanıtlaSil
  3. he yaa filmde vardı demi böyle havuçlu tarcınlı kek bende çok severim off canım çekti Selmaaaa

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlıkk, olsa da yesekk

    YanıtlaSil
  5. Sen yaparsın da muhteşem leziz olmaz mı hiç:)

    YanıtlaSil
  6. Yok kuzum benim yaa. Aslında hep blogundayım ama bu ara yorum konusunda hiç iyi değilim. Yavaş yavaş eski tempoma dönüyorum.

    Yorum olmadığı içinde varlığımı hissedemiyorsun :D
    Yoksa hep buradayım yani

    YanıtlaSil
  7. Oy kuzum ev hanimligida sana pek bir yakisiyor he cok tatli olmusun bebisim kek super eline saglik havalar isinsin kizimi alip dayancam kapina:-) bu kekten isterim cayin yanina birde senin hos sohbetin e daha ne olsun iste demi ama:-)

    YanıtlaSil
  8. ohh miss gibi koktu ellerine sağlık canımcım :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık :) Canım çekti yaa çayla süper gider :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bu kek, ben de yapıyorum. ama hiç böyle simetrik şekilde kabarmadı. hep bi tarafı daha az kabarıyo :(

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top