12 Eylül 2012

Bugün Ne Öğrendim?

Öğrendiği her bilgiyi okuyucularıyla paylaşmayı bir borç bilen Supercellma'dan Selamlar Blog

Bugün lojistik müdürümüzle yeni bir proje üzerinde plan hazırlarken yeni bir şey öğrendim. "Ekran Alıntısı Aracı" kullanmayı. Önceleri ekrandaki herhangi bir kısmı maile ya da başka bir ortama taşıyabilmek için önce SysRq tuşuyla screenshot yapıp paint'e kaydediyor, sonra da kaydettiğim fotonun istediğim kısmını kırpıp kullacağım yere yapıştırıyordum. Bu program ekran yazdırma işlemini tüm bu zahmetli aşamalardan kurtararak yapıyor. Ancak bu programın Windows7'den daha eski windows sürümlerinde olup olmadığını bilmiyorum. Çünkü programla henüz tanıştım ve bilgisayarımda Windows7 yüklü.

Nasıl Yapıyoruz?

Başlat è Programlar è Donatılar è Ekran Alıntısı Aracı


Açılan iletişim penceresinden Yeni diyoruz ve hafif flulaşan mevcut ekrandan kopyalamak istediğimiz kısmı mouse imleciyle seçip yapıştırmak istediğimiz kısma yapıştırıyoruz.

Bu bir e-mail de olabilir, bir word belgesi de. Ya da kaydedip hard copy olarak da kullanabiliriz. Benim hayatımı kolaylaştıran bu bilgiyi benim gibi bugüne kadar bilmeyen herkesle hayat kolaylaştırmak adına paylaşmak istedim.

Mesai bitimine son 1 saat kıçımı sıkıp bitireyim şu işleri.
Sevgiler, saygılar, lavanta kokulu öpücükler.
Ciao!!

10 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Hemen deniyorum :)Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. anamm süper bişiy bu kuzuuu..merci..

    YanıtlaSil
  3. Screenshot mı kaldı artık yaa Ekran alıntısı ftw!

    YanıtlaSil
  4. Güzel paylaşım olmuş bilge kahraman! :) Benimki Halen Vista olduğundan yok galiba biz de. Du üşenmiyim gidiyim bakiim

    YanıtlaSil
  5. Duyduk duymadık demeyiiin bu özellik Windows Vista'da da MEVCUUUT! :)

    YanıtlaSil
  6. Kötü bi niyetle yazmamıştım, böyle bir cevaba gerek var mıydı? :/

    YanıtlaSil
  7. canım, harika oldu bu ..
    uzun zamandan sonra yeni girebiliyorum bloguma, diğer yazılarını da okuyacağım hemen..
    sevgiyle öpüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir bilgi,çok işime yaradı,teşekkürler. Bende kendimce bir şey öğrendim tesadüfen. Picasa açıkken, istediğin sayfada print screen (prtsc)tuşuna basınca tam ekran yakalıyor ve kaydediyor. Yeni öğrendim.

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top