12 Eylül 2012

Mail 2 Blogger / E-Postayla Yayın Yap

Teknolojiyi seven ve bırgaladıkça yeni bir şeyler öğrenen, öğrendikçe de bunu sizlerle paylaşan Supercellmadan Selamlar Blog

Bayram postlarımı mobil olarak yapmış olmam bu kez mobilden bloga nasıl yayın yapıyorsun be Selo? şeklinde sorular almama neden oldu. Sevgili Manolya bu yazı özellikle senin için bebem.

Bu arada yeri gelmişken söylemek istediğim bir şey var. Blog uygulamaları ve eklentileriyle ilgili birkaç yazı yazdım son dönemde. Bana kendi yaptığım şeylerle ilgili soru sorulduğunda, bak git şu kişi şöyle yapmış, burda da anlatmış diye yönlendirmek sanki o kişiyi başımdan savmak gibi olacak diye üşenmiyorum napıyorum, nasıl yapıyorum burada aşama aşama anlatıyorum dilim döndüğünce. Yoksa blog dünyasıyla ilgili teknik yazılar yazan, blog hocalığı yapan kişilerle sidik yarıştırmak, kimseye rakip olma çabasında falan değilim.

Neyse gelelim sebeb-i postumuza. Diyelim ki mobil durumdasınız. Ama o an bunu kesinlikle bloga yazmalıyım diyeceğiniz bir şeyle karşılaştınız. Bir kenara not alayım sonra yayınlayayım demek yerine e-postayla yayın yapabilirsiniz. Bunun için o an size ilham gelmesi ve e-posta gönderebileceğiniz bir cep telefonu yeterli. Tabi öncesinde e-postayla yayın ayarlarınızı yapmış olmanız gerektiğini söylemiyorum bile :)

Nasıl yapıyoruz?


Blogger ana sayfasındayken Kontrol Paneli è Ayarlar è Mobil ve e-posta kısmına tıklıyoruz.
Karşımıza gelen ekranda -daha önce tanımlama yapmamışsak- E-posta ile yayınlama kısmında blog yazar adınız bir boşluk ve @blogger.com uzantılı bir kısım göreceğiz. (Tanımlama yapıp uygulamayı daha önce hiç kullanmayanlar sadece ayarlarını kontrol edip bir sonraki aşamaya geçebilirler.) Oradaki boşluğa yazar adınızdan farklı, başkalarının tahmin edemeyeceği, sadece kendinizin hatırlayacağı bir metin giriyoruz. Seçeneklerden E-postayı hemen yayınla seçeneğini işaretleyip, ayarları kaydedip çıkıyoruz.

Sonra gidiyoruz cep telefonumuzun e-posta yaz kısmına. Yazımızı hazırlıyoruz. Adres kısmınaysa az önce yukarıdaki boşluğa özel metin tanımladığımız mail adresini yazıyoruz. Mail adresi formatı şu şekilde görünüyor örnek: supercellma.özelmetin@blogger.com

Hazırlayacağımız postaya 10MB'a kadar fotoğraf ve resim de ekleyebiliyoruz. Bu aşamaları tamamlayıp sistemin çalışıp çalışmadığına dair bir deneme postu hazırlayabilirsiniz. Valla ben kullanıyorum sayın okuyucu, çok da iyi oluyor, aklıma geleni yazıp hoop postalıyorum. Bence denemeye değer. Meraklılarına kolay gelsin şimdiden!

Hepinize çarşafa dolanmayan bir Çarşamba günü dilerim ve büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden, biscolata erkeklerinin duda..... ne arıcaksa benim blogumda biscolata erkeki. Hıh!!! olaydı da öpeydik ;)

3 kişi "açılın ben doktorum" demiş :

  1. Bende ne zamandır bana cevap vermedin yanlışlıkla bişey mi yaptım diye düşünüyodum çokk teşekkür ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok be tatlım yoğunluktan yazamamıştım, yazmışken herkesin faydalanabileceği bir yazı olsun istediğim için geç kaldı biraz :)

      Sil
  2. Anneniz ve Babanizin yaptigi en guzel sana tenks yaziniz ile bilgilendirildim (:

    YanıtlaSil

Hoopp birader baksana bi'!

Bu blogdaki tüm yazılar ve bazı görseller (alıntı olanların URLsi belirtilerek) supercellma tarafından eklenmiştir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu 81. maddesi gereğince kopyalamak, ticari amaçla kullanmak, yazar ismi belirtilmeden alıntı yapmak ve link vermeden kullanmak dahi suçtur. Aksini iddia eden varsa yolarım. Her türlü pisliği de yaparım. Hee akıllı olun canımı yiyin. Emek hırsızlığına karşı destek ve Emeğe Saygı lan. Dirsek çürütüyoruz burda...!!

 

supercellma Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review

back to top